Kategorier
Nyheter

Amazon gör det möjligt att produktinrikta

Som säljare på Amazon kan man nu välja, via Seller Central, att produktinrikta. Detta innebär att man lättare kan nå kunder som har varit i kontakt med liknande produkter/kategorier eller gör relaterade sökningar.

Innan denna uppdatering har denna Seller Central-funktion enbart varit tillgänglig för kunderna.

Nu har båda parterna detta tillgängligt vilket kommer skapa en dynamik mellan säljare och kund. Som säljare kommer man kunna ha mer kontroll, men även som kund.

Varför ska man som säljare produktinrikta?

Som annonsör kommer det öppnas upp många dörrar och man kommer kunna se över olika strategier. Man kommer kunna se ett genomsnittligt stjärnbetyg på annonsen, besparingar och andra siffror.

Detta kan vara till en enorm fördel då olika annonser kan jämföras.

Som kund har man också möjlighet att se olika annonser under samma kategori och härifrån kan man jämföra olika annonser med varandra. Detta kommer smidiggöra processen för både kund och säljare.

Av admin@adsight.se

Admin är en snäll kille från Falköping.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *